Hälsoutmaningen!

Idag börjar jag min hälsoutmaning! 
Jag har kollat runt lite på andras träningsprogram igår. Och jag börjar med plankan i tabata 👍 detta fick Jag ifrån en annan bloggare, Anna Kubel, hennes blogg hittar du här 👇
http://annakubel.se 

Detta program innebär att man varje dag ska göra plankan, målet med detta är att efter 30 dagar så ska man kunna göra plankan efter tabata, tabata är att man först gör plankan i 20sek, vilar i 10sek, plankan 20sek osv. Detta gör man 8 gånger. Och målet är att inte pausa mer än de 10 sekunder mellan varje 20 sekund. 
Jag har laddat ner en super bra app som heter tabata timer. Fanns massor av olika appar 👍 

Jag har även fått min syster att göra denna utmaning med mig! Så vi ska peppa varandra nu 👍👏 

Nu när jag börjar på denna utmaning har jag också bestämt för att bli bättre på mat intag! Ska sluta med onyttigheter, dock inte helt, endast lördagar får jag äta, men idag ska jag avstå från onyttigheter. MEN förutom läsk, jag ska dämpa på läskintag, men inte sluta helt, mitt beroende har gjort att om jag slutar tvärt blir jag super sjuk, feber, svettas osv. Som ett helt vanligt beroende gör när man slutar tvärt. Och för att kunna orka träna kan jag inte sluta helt! 
Hur som, ska jag också sköta mina allergier, för sköter Jag inte dom mår jag också dåligt. 
Denna morgonen började jag med en banan/hallon smoothie med mjölk istället för yoghurt  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0